CoViD 19

Covid 19 under våre cuper

Generelt.

24-26 september 2021.

Vi er fortsatt i en situasjon der vi må ta koronaen meget seriøst. Vi ønsker ingen smitte under våre turneringer og sammen med støtteapparat og spillere har vi stor tro på at vi skal unngå smitte.

Ber om at alle som deltar tar en hurtigtest før avreise. Disse testene får kjøpt på apoteket og andre utsalgsteder. Er du forkjølet eller har symptomer så må spilleren være hjemme.



Registrering/Spillerlister.

Veldig viktig at alle spillere og støtteapparat er påført listen som skal leveres før første kamp/innsjekk på fredag. Eventuelle foreldre som skal overnatte sammen med spillerne på skole skal også føres opp på denne listen. Hvis det er trenere/lagledere som ikke skal løse A eller B-kort må disse også registrere seg, fordi de vil følge laget. De kan ikke følge laget inn på skolene eller under servering av mat. Hvis du ikke har løst kort, men ønsker dette gi beskjed snarest

Ved innsjekk ønskes det færrest mulig personer inne i sekretariatet. Sprit hendene når dere går inn og hold 1 meters avstand.

Spill/kamper

Vi følger anbefalte retningslinjer til NFF. Vi ønsker minst mulig kontakt og vil derfor ikke ta i bruk garderober. Kun for fylling av vann og toalettbesøk. Dette for å overholde smittevern, da alt må vaskes etter at det er brukt en gang. Ved oppvarming, pauser osv. Hold dere til deres kohort.
  • Utendørs er det på offentlig sted som hovedregel tillatt å gjennomføre arrangementer med inntil 800 personer til stede totalt, det inkluderer utøvere, trener, dommere og eventuelle tilskuere. Arrangement skal fordele deltakere i grupper på inntil 200 stk.
  • Arrangøren skal ha oversikt over hvem som er til stede, oversikten skal oppbevares på en forsvarlig måte og slettes etter 14 dager. Arrangøren skal informere de som er til stede om at det nedtegnes en egen oversikt og hvor lenge den oppbevares.
  • Ansatte og oppdragstakere som står for gjennomføringen av kampen eller arrangementer skal ikke telles. Dette kan være ansatte i idrettslaget, funksjonærer eller foresatte som er arrangører.

Mat

A-kort. Spiser på skole. Sitt sammen i deres kohort. Vær raske da vi ikke ønsker for mange i spisesalen. Plukk opp en gaffel og bruk den til å hente pålegg. Varmmat blir servert. Bruk håndsprit før dere går inn. Deres sitteplass vil bli desinfisert før neste lag kommer inn.

B-kort. Stå i kø, samlet i deres kohort. Finn et ledig sted. Spis raskt og forlat spisestedet når maten er inntatt. Ta gjerne med dere kaffen på tribunen. Sprit hendene før dere går inn og husk å holde avstand

Overnatting

Dere får tildelt 1-2 rom ved ankomst. Husk å sprite hendene før dere går inn på skolen og på rommene. Vi ønsker ingen løping i gangene. Skal dere være sosiale, trekk ut på skoleplassen.

Ingen andre enn de som er registrert på spillerlistene og har riktig bånd rundt armen vil slippe inn på skolene. Dette gjelder ved ankomst og ved utrydding. Dette fordi vi skal ha mulighet til eventuell smittesporing hvis det blir et tilfelle av smitte. Det vil sitte noen i døra og passe på. Vis denne personen respekt ved å overholde dette. Toalettene vil jevnlig bli desinfisert. Alle lagene vil få tildelt et eget toalett som de bruker hele helgen.

Gå samlet til dusjanlegget.

Publikum

Vedlagt finner dere QR kode som vi ber tilskuere på deres lag registrere seg på. Da har vi en oversikt på hvem som har vært på de forskjellige anleggene. Dette for sporingens del





Annet

Depositum

Husk at alle skal betale et depositum på kr. 500,- kontant ved innsjekk på skolen. Vaktene tar imot disse pengene og oppbevarer dem. Dette før dere igjen ved utsjekk da rommet er godkjent og er slik det var før dere leide det. Kontroll gjøres sammen med lagleder/ansvarlig for rommet.



Covid 19 under våre cuper


Generelt.

27-29 august 2021.

Vi er fortsatt i en situasjon der vi må ta koronaen meget seriøst. Vi ønsker ingen smitte under være turneringer og sammen med støtteapparat og spillere har vi stor tro på at vi skal unngå smitte.

Ber om at alle som deltar tar en hurtigtest før avreise. Disse testene får kjøpt på apoteket og andre utsalgsteder. Er du forkjølet eller har symptomer så må spilleren være hjemme.



(Nederst på siden finner dere skrivet fra kommuneoverlegen)

Registrering/Spillerlister.

Veldig viktig at alle spillere og støtteapparat er påført listen som skal leveres før første kamp/innsjekk på fredag. Eventuelle foreldre som skal overnatte sammen med spillerne på skole skal også føres opp på denne listen. Hvis det er trenere/lagledere som ikke skal løse A eller B-kort må disse også registrere seg, fordi de vil følge laget. De kan ikke følge laget inn på skolene eller under servering av mat. Hvis du ikke har løst kort, men ønsker dette gi beskjed snarest

Ved innsjekk ønskes det færrest mulig personer inne i sekretariatet. Sprit hendene når dere går inn og hold 1 meters avstand.
Alle må bruke munnbind når man beveger seg inne på skolen. Dette besørges av det enkelte lag

Spill/kamper

Vi følger anbefalte retningslinjer til NFF. Vi ønsker minst mulig kontakt og vil derfor ikke ta i bruk garderober. Kun for fylling av vann og toalettbesøk. Dette for å overholde smittevern, da alt må vaskes etter at det er brukt en gang. Ved oppvarming, pauser osv. Hold dere til deres kohort.
Utendørs er det på offentlig sted som hovedregel tillatt å gjennomføre arrangementer med inntil 800 personer til stede totalt, det inkluderer utøvere, trener, dommere og eventuelle tilskuere. Arrangement skal fordele deltakere i grupper på inntil 200 stk.
Arrangøren skal ha oversikt over hvem som er til stede, oversikten skal oppbevares på en forsvarlig måte og slettes etter 14 dager. Arrangøren skal informere de som er til stede om at det nedtegnes en egen oversikt og hvor lenge den oppbevares.
Ansatte og oppdragstakere som står for gjennomføringen av kampen eller arrangementer skal ikke telles. Dette kan være ansatte i idrettslaget, funksjonærer eller foresatte som er arrangører.

Mat

A-kort. Spiser på skole. Sitt sammen i deres kohort. Vær raske da vi ikke ønsker for mange i spisesalen. Plukk opp en gaffel og bruk den til å hente pålegg. Varmmat blir servert. Bruk håndsprit før dere går inn. Deres sitteplass vil bli desinfisert før neste lag kommer inn.

B-kort. Stå i kø, samlet i deres kohort. Finn et ledig sted. Spis raskt og forlat spisestedet når maten er inntatt. Ta gjerne med dere kaffen på tribunen. Sprit hendene før dere går inn og husk å holde avstand

Overnatting

Dere får tildelt 1-2 rom ved ankomst. Husk å sprite hendene før dere går inn på skolen og på rommene. Vi ønsker ingen løping i gangene. Skal dere være sosiale, trekk ut på skoleplassen. Munnbind finnes i innsjekk

Ingen andre en de som er registrert på spillerlistene og har riktig bånd rundt armen vil slippe inn på skolene. Dette gjelder ved ankomst og ved utrydding. Dette fordi vi skal ha mulighet til eventuell smittesporing hvis det blir et tilfelle av smitte. Dert vil sitte noen i døra og passe. Hvis denne personen respekt ved å overholde dette. Toalettene vil jevnlig bli desinfisert. Alle lagene vil få tildelt et eget toalett som de bruker hele helgen.

Gå samlet til dusjanlegget. Gi beskjed til vaktene på skolen slik at de får desinfisert overflater før neste lag går inn i dusjen.

Publikum

Vedlagt finner dere QR kode som vi ber tilskuere på deres lag registrere seg på. Da har vi en oversikt på hvem som har vært på de forskjellige anleggene. Dette for sporingens del




Annet


Depositum

Husk at alle skal betale et depositum på kr. 500,- kontant ved innsjekk på skolen. Vaktene tar imot disse pengene og oppbevarer dem. Dette før dere igjen ved utsjekk da rommet er godkjent og er slik det var før dere leide det. Kontroll gjøres sammen med lagleder/ansvarlig for rommet.